Bu içerik oluşturuculara, ana sayfalarında paylaşım yapmak zorunda kalmadan takipçilerini güncelleyebilmeleri için bir yol sağladı. Şirket artık yayın kanallarının kullanılabilirliğini genişletiyor ve bunu Facebook ve Messenger’a da getiriyor. Facebook sayfaları olan içerik oluşturucular ve tanınmış kişiler artık topluluklarına fotoğraf, video ve sesli notlar dahil olmak üzere mesajlar gönderebilecek.
Bu hala tek yönlü bir mesajlaşma aracı. Bu da kanalda yalnızca Sayfa yöneticilerinin mesaj gönderebileceği ancak katılımcıların bunlara tepki verebileceği ve anketlerde oy verebileceği anlamına geliyor. Yöneticiler doğrudan sayfalarından bir kanal başlatabilecek ve Facebook, takipçilerine ilk mesajlarını gönderdikten sonra katılmaları için tek seferlik bir bildirim gönderecek.
Instagram “Yayın Kanalları” özelliği için geri sayıma geçti
Meta şefi Mark Zuckerberg tarafından paylaşılan ekran görüntülerine göre yayın kanalları, kullanıcıların Messenger sohbetlerinde “Kanallar” etiketli bir sekme altında görünecek. Katılımcılar, sayfa sahibinin her güncelleme gönderdiğinde bildirim alacak ancak istedikleri zaman kanalın sesini kapatabilecekler. Muhtemelen, ilk kez katılmamayı seçenler, Instagram’daki insanların erişebildiği gibi, kanala yine sayfanın profilinden erişebilecek.
Meta, özelliğin artık erişilebilir olduğu herhangi bir sayfa yöneticisinin, isterlerse bir kanal başlatabileceğini söylüyor. Ancak bu özellik hala her yerde kullanılamıyor ve henüz yayın kanalı açma seçeneğini bulamayanlar şimdilik bekleme listesine katılabilirler.